Teknologier

Nedenstående kan man se en præsentationsvideo af de teknologier, vi har valgt at benytte i vores workshop.

Ozobotter
 - er en lille forprogrammeret robot, som man selv kan designe en bane til. Dette kan bl.a. bruges til remixing af brætspil eller historiefortællingen med teknologier.


QR-koder
 - er en modelerbart script, hvor du selv kan skabe indholdet. Dette kan bl.a. bruges til digitale skattejagter med brug af Ipads.




Captajn Hack Spillet
 - er et online kodningsspil, hvor du kan øve til på at sammensætte kommandoer. Dette kan bl.a. bruges til en aktivitet, hvor du forsøger at bringe computerspillet ud i det fysiske rum. 




Makey Makey
 - et en printplade, som muliggør at bringe computerens taster ud gennem fysiske objekter som f.eks. bananer. Det kan bl.a. bruges til aktivitet, hvor man laver sine egne lyde eller styringsknapper til spil




0 kommentarer:

Send en kommentar

Om denne blog

Styrelsen for IT og Læring (STIL) og Center for Undervisningsmidler og Digitale Medier (CUDiM) indledte efteråret 2016 et samarbejde omkring "Forsøg med Assisteret Fjernundervisning i Folkeskolen". Læs om projektet her. Vi deltager i dette projekt i forbindelse med vores speciale, som er tilknyttet UCN i Aalborg Kommune. Vi har designet en workshop gennem Design-Based Research, som kan bidrage til et kompetenceløft af pædagogstuderende inden for brug af teknologi og digitale medier. Bloggen har været vores elektroniske dagbog i perioden februar - juni 2017.

Oversigt over blog

Leveret af Blogger.

Bidragydere