3. april 2017

UCL kom på banen med kreative ideer, hvor vidensdeling og feedback var centralt

2. Iteration af vores design blev afprøvet i Odense. De studerende fik Ozobotter i hånden for første gang og så gik det løs.



Vi præsenterede de studerende for teknologier og et mindset, der skulle give dem ny viden, men også kompetencer til at sætte digitale medier og teknologier i spil. De studerende skabte kreative undervisningsorienteret aktiviteter, hvor læringselementet blev centralt både i den formelle og uformelle kontekst.

Faglige diskussioner i grupperne var ikke til at tage fejl af:  “Hvem designer vi for?” “Skal børnene være medskaber af aktiviteten eller skal vi gøre det så nemt som muligt, så de bare kan lege?” “Hvordan byder vi ind i skolen"?. “Hvordan tænker vi læringsbegrebet"?


Gennem sparring, online coaching og facebook live delte de studerende ideer, tanker og didaktiske overvejelser.



Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Om denne blog

Styrelsen for IT og Læring (STIL) og Center for Undervisningsmidler og Digitale Medier (CUDiM) indledte efteråret 2016 et samarbejde omkring "Forsøg med Assisteret Fjernundervisning i Folkeskolen". Læs om projektet her. Vi deltager i dette projekt i forbindelse med vores speciale, som er tilknyttet UCN i Aalborg Kommune. Vi har designet en workshop gennem Design-Based Research, som kan bidrage til et kompetenceløft af pædagogstuderende inden for brug af teknologi og digitale medier. Bloggen har været vores elektroniske dagbog i perioden februar - juni 2017.

Oversigt over blog

Leveret af Blogger.

Bidragydere